תווי קניה

ההוראות רלבנטיות לתווי קניה אשר הונפקו מיום 1/7/14.

תקופת תוקף תו הקנייה

א . כל תו קנייה יהיה בתוקף לחמש שנים לפחות.

ב . מנפיק שרוצה לקבוע מועד שבו התו יפקע יוכל לעשות זאת רק אם מועד הפקיעה הוא לאחר חמש שנים ממועד ההנפקה של תו הקניה, ובתנאי שעל תו הקנייה יודפסו באותיות ברורות ובולטות:

  1. שמו של המנפיק.
  2. מועד ההנפקה של תו הקנייה.
  • כיבוד ב- 100% משווי התו
  • אי אפשר לקבוע שברשת מסוימת יכבדו רק 95% או 90% משווי התו, אלא כל הרשתות יכבדו את תו הקנייה ב- 100% משוויו.

עודף ברכישה בתו קניה

כאשר צרכן מקבל עודף כתוצאה מתשלום בתו קניה, העוסק רשאי לתת לו שובר זיכוי ולא מזומן, רק אם מדובר בשובר העומד בתנאי ששובר הזיכוי יכובד לפחות בכל סניפי הרשת שנותנת את הזיכוי, שהם בעלי אותו שם מסחרי.

החזרת תוצר שנרכש באמצעות תו קנייה

אם הוחזר מוצר שנקנה באמצעות תו קנייה, העוסק רשאי לתת שובר זיכוי במקום להחזיר כסף מזומן, בתנאי שעל שובר הזיכוי לא תהיה מגבלה כלשהי לשימוש בו (אלא אם כן מדובר במגבלה שהייתה כבר על השימוש בתו עצמו).

שובר זיכוי ומתנה

לעתים, העוסק מסכים לבטל הסכם לרכישת טובין או שירותים גם במקרה בו לא מתקיימים התנאים המזכים אותו בהחזר כספי. במקרים רבים כאלה, העוסק נותן לצרכן שובר זיכוי.

החוק קובע כי על שובר זיכוי או שובר מתנה, להיות מודפס או כתוב באופן שימנע את מחיקת הכתוב בו, כי הסכום הנקוב בשובר יהיה הסכום ששולם בעת ביצוע העסקה, כי השובר יהיה תקף לשנתיים לפחות מיום מסירתו, כי מימוש השובר לא יותנה בהצגת חשבונית וכי לא יהיה תוקף לתנאים המגבילים את האפשרות לממש את השובר (לרבות לגבי מימוש במכירה מיוחדת; קיימת סמכות להתקין תקנות שיאפשרו הגבלות בשובר).