עו"ד יוסף מלקו, רכז רשות ההסתדרות לצרכנות בנתניה, מספר:

צרכן רכש טלפון סלולרי. בעת הרכישה הבהיר הצרכן שהוא מחפש מכשיר עם זיכרון פנימי של 32 ג"ב. לטענתו המוכר מסר לו את המכשיר שרכש, תוך כדי הסבר כי הטלפון בעל זכרון פנימי של  32 ג"ב.

הלקוח הגיע לביתו ונכדו בדק את המכשיר. התברר כי המכשיר כולל זיכרון פנימי של 16 ג"ב בלבד. הצרכן החזיר את הטלפון לקופסא, פנה לחנות וביקש לבטל את העסקה.

בית העסק סירב לבטל את העסקה, והציע לצרכן תוספת של זיכרון חיצוני בקיבולת של 16 ג"ב. ההצעה נדחתה ע"י הצרכן.

הצרכן פנה אלינו. בעקבות פנייתו, פניתי לבית העסק, אך בית העסק סרב לבטל את העסקה. בין לבין, הצרכן רכש טלפון זול זמני, כדי שלא להיות במצב שבו אין לו מכשיר כלל.

לאור הסירוב של בית העסק, סייענו לצרכן בניסוח כתב תביעה לבית המשפט לתביעות קטנות. הצרכן הגיש את התביעה לבית המשפט השלום בנתניה.

בית המשפט הפנה את הצדדים לגישור, במסגרתו הוסכם כי בית העסק ישיב לצרכן את מלוא הסכום ששילם עבור המכשיר, והצרכן ישיב את המכשיר לבית העסק. בנוסף, הצרכן קיבל שובר זיכוי בגובה עלות המכשיר החלופי שנאלץ לרכוש.